OREOREOREO

Förra veckan bakade jag äntligen dessa rutor för första gången. Inte den sista gången heller ska ni veta. För de blev supersmarriga! Dock, tänk på att alla ugnar är olika. Jag själv föredrar mina brownies rätt så kladdiga. I receptet står det "25-30 min" i ugnen. Jag gräddade mina i cirka 20 min och de blev ändå en aningens "torra" för att vara brownies. Så håll koll!
 

Oreo Brownies

1 plåt/24 bitar

 

175 g rumsvarmt smör

3 dl strösocker

½ dl ljus sirap

3 st ägg

2 tsk vaniljsocker

½ tsk salt

1 ½ dl kakao

1 ½ dl vetemjöl

1 pkt Oreo kakor

 

1. Värm ugnen till 200 grader.

2. Klä en långpanna eller ugnsform med bakplåtspapper.

3. Vispa smör och socker ljust och fluffigt, tillsätt sirapen, därefter 1 ägg i taget under vispning.

4. Rör ner vaniljsocker, salt och kakao, rör även ner vetemjöl, blanda allt till en jämn smet.

5. Häll ner smeten i långpannan, dela Oreo kakorna i 2 bitar och tryck ner i brownie smeten.

6. Grädda mitt i ugnen mellan 25-30 min, kakan ska vara kladdig i mitten.

7. Låt svalna helt innan den skärs upp.

 

Tips!

Kakan är allra godast dagen efter. Så det är en perfekt, "förberedelsekaka";)

 


Kommentarer



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Mail kanske?

Blogg?

Vad har du på hjärtat?