Mmmm, jag drömmer

Hej, nu kommer jag igen med ett recept
till er. Om ni tänker ordentligt när ni läser
rubriken så kan ni nog förstå vilket
receptet jag skriver ner.
Ja just det, drömmar!
Dom är så goda, men dom är väldigt smuliga kakor,
men vem bryr sig!


Recept: ca: 50 st.
100 gram margarin (hårt)
3 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
1 dl olja
1 tsk hjorthornsalt
4- 4½ dl vetemjöl
Gör så här:
1. Rör samman margarinet, sockret och vaniljsockret men en elvisp. Tillsätt oljan lite i taget.
2. Blanda hjorthornsalt och mjölet tillsammans.
3. Rulla ut degen i 2 smala längder på en lätt mjölad arbetsbänk. (Det behöver inte var en arbetsbänk,
 bara det får bra plats att göra drömmarna på)
4. Skär dem i jämnstora bitar och forma dem sedan till runda bullar.
5. Lägg dem på smorda plåtar eller på bakplåtspapper.
6. Grädda kakorna mitt i ugnen i 150 grader ca: 20 minuter. Låt kakorna svalna på galler.
7. Smarr!


Kommentarer
Vad heter du? maja karlsson

ursäkta men detta recept suger. det blev bara bitar av din ideé



mvh

maja karlsson

2012-04-29 @ 12:03:10
Vad heter du? Elin

Svar: Oj, vad tråkigt att dom suger:( Jag tycker själv det är ett riktigt bra recept. Var det kakorna som smakade illa eller var det svårt att baka dem, svara gärna så kanske jag kan hjälpa dig att kunna göra dom bra:)

2012-04-29 @ 21:12:44



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Mail kanske?

Blogg?

Vad har du på hjärtat?